Zalecenia i Sugestie

Jako wieloletni producent foteli autobusowych przekazujemy naszym przyszłym klientom nasze zalecenia i uwagi czym kierować się przy wyborze foteli autobusowych.

Autobus miejski i na krótkie dystanse.
Planując zabudowę pojazdu mamy jakiś zamierzony efekt końcowy i przeznaczenie pojazdu. W przypadku gdy pojazd ma Nam służyć do przewozu osób na krótkich odcinkach, ma to być bus lub autobus miejski naturalnym i celowym wyborem będzie komplet foteli sztywnych.Przemawia za tym wyborem aspekt ekonomiczny ( cena zakupu,niska waga/mały wzrost zużycia paliwa przez pojazd).Zamówienie można uzupełnić o podłokietnik stały lub odchylany oraz podnóżek.


Autobus turystyczny i dalekobieżny
W przypadku przeznaczenia samochodu do kursów dalekobieżnych oraz międzynarodowych warto zpoznać się z ofertą z uchyłem oparć i z przesuwem bocznym.Fotele takie posiadają wydłużoną poduszkę siedziska do 430mm, które dodatkowo można na zamówienie wydłużyć do 460mm.Jest to już teraz bardzo wysoki komfort podróżowania, który można jeszcze uzupełnić o montaż podnóżków regulowanych, stolików na napoje, siateczek na prasę.Podłokietniki składane w fotelach tego typu stanowią wyposażenie standartowe.
Wybór Producenta


Jednym z kryteriów wyboru jest wybór producenta. Często jest to kompromis pomiędzy ceną a jakością.Ważną informacją przy wyborze producenta jest okres gwarancji.
SPÓJNIA na swoje wyroby udziela obecnie 24 miesiące gwarancji.

Często bywa to kryterium lekceważone przez klientów, skuszeni ofertą producentów z Chin czy Turcji nie spodziewają się kłopotów wynikających podczas użytkowania i problemów w dochodzeniu swoich praw podczas gwarancji.Z naszych doświadczeń wynika, że fotele Spójni spełniają oczekiwania kupujących, którzy wracają zamawiając kolejne komplety.Stanowi to dla Nas sygnał aby dążyć do ciągłego podnoszenia jakości naszych foteli.


Bezpieczeństwo podróżnych
Najważniejsze przy doborze foteli jest późniejsze bezpieczeństwo pasażerów. Obecnie aby je zapewnić montuje się do foteli pasy bezwładnościowe.Do wyboru są pasy biodrowe oraz bezwładnościowe trójpunktowe.Jeszcze do niedawna absolutnym minimum było stosowanie pasów trójpunktowych tylko w miejscach eksponowanych, czyli takich, gdzie siedząca osoba w czasie np. hamowania jest narażona na zsunięcie z siedziska fotela.Mowa tutaj o pierwszym rzędzie foteli, oraz o fotelu przed przejściem na ławie tylnej.Obecne przepisy ciągle ulegają modyfikacjom i w zależności od przeznaczenia pojazdu wymagane jest minimum pasy trójpunktowe w miejscach eksponowanych a na pozostałych pasy biodrowe.W przypadku autobusów turystycznych i dalekobieżnych pasy trójpunktowe na wszystkich fotelach.W niedalekiej przyszłości wejdzie przepis stanowiący o obowiązku stosowania pasów trójpunktowych na wszystkich miejscach siedzących więc może warto pomyśleć o tym już teraz?


Materiały tapicerskie
Istotną rolę odgrywa właściwe dobranie tkaniny tapicerskiej na fotele autobusowe.Ofertę naszą wypełniają sprawdzone materiały, ale istnieje możliwość tapicerowania foteli materiałem powierzonym.Wyjściowym materiałem tapicerskim jest Tkanina dostarczana przez polskiego producenta:MIRANDA.Są to materiały z powodzeniem stosowane od wielu lat i słyną z dużej trwałości podczas użytkowania. Charakteryzują się bardzo dobrą ciągliwością, odpornością napromienie UV.Drugim typem tkanin są materiały z polskiej fabryki tkanin RUNOTEX.Są to tkaniny runowe, o wysokości włosa do 2mm. Materiały te charakteryzują się szeroką gamą wzorów i kolorów, trudnościeralnością, ognioodpornością, odpornością na promienie UV.Ofertę uzupełniają tkaniny wełniaste o wysokości runa do 4mm.Cechują się ekskluzywnym wyglądem.
Warto wspomnieć o tkaninach takich producentów jak: Holtswort, Plocke Pin, Shoepf.
Niestety w parze z atrakcyjnym wzornictwem i unikalną jakością idzie odpowiednio wysoka cena.


Zagłówki foteli
Zagłówki foteli autobusowych to wbrew pozorom istotny element mający wpływ na zachowanie higieny w pojeździe.W standardzie dostępne są zagłówki materiałowe, montowane do fotela za pomocą rzepów. Zagłówki mogą być wykonane w dowolnych kolorach, a na jednej z części można wykonać haft np. logo firmy.Zagłówki powinny być demontowalne, gdyż zaleca się okresowe pranie chemiczne.Ciekawym rozwiązaniem jest obszycie zagłówka fotela skórą.Jest to materiał dostępny w wielu kolorach, a czyszczenie sprowadza się do przetarcia sciereczką z detergentem.

  

NASZE CERTYFIKATY

PARTNERZY